تحقیق و پژوهش - آرشیو سایت
عناوين مطالب سایت
- پرسشنامه مهارت تمرکز (سواری، 1391)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی
- ترجمه مقاله روشنی روز، نورخورشید و کسب خورشید ی
- پرسشنامه سلامت عمومی GHQ
- مبانی نظری تحول دیدگاه ترکیه ، تغییر و بهبود رابطه با امریکا، نقش ترکیه در ناتو مبانی نظری تحول دید
- پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان
- پایان نامه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراكز پیش دانشگاهی پایان نامه بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن
- تحقیق و پژوهش جذب، گزینش و مدیریت نیروی انسانی در سازمانها این تحقیق در مورد جذب، گزینش و مدیریت نیروی انسانی در سازمانها در 40 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد دسته بندی مدیریت فرمت فایل docx حجم فایل 378 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 40 فهرست مقدمه. 2 فلوچارت فرآیند استخدام. 3 ویژگی های یک آزمون استاندارد. 28 هدف از مصاحبه استخدامی.. 34 اقدامات قبل از مصاحبه استخدامی.. 34 اقدامات در طول مدت مصاحبه استخدامی.. 35 نحوه مصاحبه استخدامی.. 35 - مصاحبه بسته از پیش طراحی شده 36 مصاحبه باز غیر مشخص.... 36 مصاحبه نیمه‌بسته مخلوط.. 37 - مصاحبه بصورت میزگرد یا گروهی.. 37 ارزیابی داوطلب... 38 - ارزیابی مصاحبه. 39 منابع.. 39 مقدمه سازمانهای مدعی هستند که افراد مزایای رقابتی آنها می‌باشند خواه به صورت کارشناسان فنی، کارشناسان متخصص در ارائه خدمات مناسب به مشتریان یا مدیران با بصیرت ... در عصر حاضر، منابع انسانی به طور متناقض می‌توانند عاملی برای موفقیت یا شکست برای همه‌ی سازمانهای باشند بخصوص برای نوع کار آفرین آنها. بعد از آن فرآیند استخدام شروع می شود. در روند استخدامی، سازمان به دنبال بهترین گزینه از متقاضیان بالقوه است.در فرآیند استخدام سازمان برای شناسایی متقاضیانی با دانش لازم، مهارت، توانایی و ویژگی های برتر تلاش می کند. در این روند سازمان برای نیل به اهدافش، اقدام به استخدام نیروی کار جدید می کند و یا موقعیت کاری، کارکنان فعلی را تغییر می دهد. برخی سازمان ها برای فرآیند استخدام خود از منابع بیرون سازمان استفاده می کنند.در این روش از اینترنت، تبلیغات روزنامه ای و انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه برای استخدام استفاده می کنند. اما برخی دیگر از سازمان ها به منابع داخلی توجه بیشتری نشان می دهند و حتی خود را معطوف به منابع داخلی می دانند، یعنی از کارکنان فعلی، به متقاضیان اضافه کار یا کار در خانه مراجعه می نمایند. در برخی سازمان ها انتخاب برای استخدام بر اساس تخصص خاص انجام می شود و در برخی دیگر استخدام بر اساس صلاحیت های عمومی، علاقه به کار تیمی و … صورت می گیرد. بطور کلی مدیر منابع انسانی با توجه به قوانین و اهداف سازمان روشی خاص برای استخدام در نظر میگیرد. پنج مورد که در انتخاب متقاضیان استخدام از سوی مدیران منابع انسانی و کارفرمایان مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. عبارتند از: مهارت های درون فردی اخلاق کاری ابتکار و انعطاف پذیری درستکاری و وفاداری مهارت های ارتباطی قوی (شفاهی و کتبی) به طور کلی سیاستهای کارمندیابی بر دو نوع است: 1- نیرو یابی از داخل سازمان نیرو یابی از داخل موجب می شود که تحرک کارکنان برای افزایش دانش و مهارت خود بالا برود، موجب می شود تا کارکنان در تعیین رفتار خود دقت بیشتری نمایند، موجب کاهش هزینه های کارمندیابی می گردد و مانع ورود افراد ناباب به سازمان می شود. اما : از سوی دیگر موجب ورود افراد جدید با ایده های جدید به سازمان می شود. —. در نتیجه فعالیتهای منابع انسانی اغلب به مسئولیتهای مدیران عمومی اضافه می‌شود. واضح است که با توجه به بی ثباتی تقاضای منابع انسانی، مدیران سازمانهای کوچک احتمالاً کمترین توسعه مهارتها و دانش منابع انسانی که مورد نیاز سازمان است را انجام می‌دهند و این مشکل بخصوص برای مدیران سازمانهای کوچک که از قبل با محدودیت زمان و منابع مواجه هستند بیشتر نمود پیدا می‌کند. مقایسه چندین مطالعه انجام شده درباره‌ی سازمانهای بزرگ و کوچک نشان می‌دهد که کارمندیابی در سازمانهای کوچک ابتدا شامل استفاده از منابعی می‌باشد که مناسب، ارزان و نیز بطور مستقیم قابل کنترل بوسیله شرکت باشند مثل تقاضای مستقیم، مراجعه شخص یا کارمند و روزنامه . در گزینش و انتخاب اساساً بر مبنای مصاحبه‌ها تجربه‌های آموزشی و نیازهای آموزشی و بررسی سابقه‌ی فرد می‌باشد . انتخاب همچنین با مشارکت ناظران استخدامی و واحد کاری که فرد قرار است در آنجا مشغول به کار شود انجام می‌گیرد برای ارزیابی موفقیت مصاحبه، می‌توان پس از پایان هر سری مصاحبه و انتخاب فرد یا افراد مورد نظر و با در نظر داشتن اینکه آیا به انتخاب خود اطمینان داریم؟ آیا توانستیم اطلاعات لازم را کسب کنیم؟ کمترین رضایت را از کدام بخش مصاحبه داریم؟ آیا ممکن بود پاسخها و نتیجه‌گیری رضایتبخش‌تری داشته باشیم؟ آیا می‌دانیم چگونه در سری بعد مصاحبه بهتری انجام دهیم؟ مصاحبه استخدامی را ارزیابی نمائید. در اغلب موارد سنجش کارآیی مصاحبه‌شونده (پس از استخدام) می‌تواند بهترین عامل ارزیابی مصاحبه باشد. البته متأسفانه هیچ وقت نخواهیم توانست بفهمیم که آیا افراد رد شده نیز می‌توانستند پس از استخدام موفق شوند یا خیر. در پایان لازم به یادآوری است که هنگام مصاحبه باید بی‌تعصب بود و چنانچه احساس مثبت یا منفی در مصاحبه‌کننده نسبت به متقاضی استخدام وجود دارد، بدنبال اطلاعاتی باشیم که این احساس را بلا اثر نماید چرا که در اینصورت با کسب اطلاعات منطقی و مؤثر می‌توان نتیجه‌گیری بهتری کرد و چه بسا نتیجه فلوچارت فرآیند استخدام همانطور که قبلا هم بیان شد هر سازمان بر مبنای قوانین و اهداف خود اقدام به استخدام می نماید. فلوچارت فرآیند استخدام برای هر سازمان متفاوت می باشد. برای رسم فلوچارت استخدام سازمان موارد به ترتیب اولویت ذکر می شوند و به صورت متوالی قرار می گیرند. در ادامه چند نمونه فلوچارت برای آشنایی بیشتر قرار می گیرد. به صورت معمول مهمترین عامل عمومی مورد بررسی متقاضیان کار، ویژگی های شخصیتی و رفتاری می باشد. سازمان ها بر سنجش ابعاد شخصیتی از مصاحبه و تست های روانشناسی استفاده می کنند.استفاده از این تست ها و پرسشنامه های کتبی می تواند فرآیند استخدام (فلوچارت استخدام) را کوتاهتر کند. اگر چه بیشتر دانش ما درباره‌ی مباحث سنتی منابع انسانی (کارمندیابی، جبران خدمات، ارزیابی) در سازمانهای بزرگ می‌توانند در سازمانها کوچک نیز بکار روند، با این حال شواهد نشان می‌دهد که سازمانهای کوچک تفاوتهای دارند و مدیریت افراد درون آن طرح واضحی مانند سازمانهای بزرگ ندارد. بررسی ها آشکار کرده است که درک ما از مباحث مهم منابع انسانی در سازمان‌های کوچک محدود است . اگر چه ما ناچاریم در ابتدا درک کنیم که این سازمانها چگونه استخدام می‌کنند، پاداش می‌دهند، و شاید حتی چگونه کارکنان خود را برمی‌انگیزند، اما با کمبود تئوری و اطلاعات ضروری برای درک اینکه چگونه این سازمانها کارکنانشان را آموزش می‌دهند، عملکردشان را ارزیابی می‌کنند، تغییر سازمانی را اداره می‌کنند و یا به روابط بالقوه بین کارکنان پاسخ می‌دهند، مواجه هستیم. مسلم است که تصمیمات بالقوه اولیه‌ی منابع انسانی ناچار تأثیر بسزایی در موفقیت سازمان را دارند. بسیار مهم است که ما درک کنیم چگونه این حوزه‌های کارکردی (و همچنین تکامل و تعامل آنها) بر سازمانهای کوچک نوظهور اثر می‌گذارند و چگونه تصمیمات اتخاذ شده منابع انسانی در طول مراحل رسمی توسعه یک سازمان بر اهداف بلند مدت آن اثر می‌گذارد.
- مقاله ارتباطات ماهواره ای COMMUNICATION SATELITE (نوع ماهواره ها و کاربرد و کشورهای فرستنده) COMMUNICATION SATELITE دسته بندی پژوهش ها فرمت فایل pdf حجم فایل 671 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 86 یک ماهواره مخابراتی اساسا یک تکرار کننده لینک ماکروویو است. ماهواره انرژی به طرف خود را از ایستگاه زمینی دریافت میکند و پس از تقویت آن را به سوی زمین باز می گرداند. ماهواره های مخابراتی در مداراتی معین در مدار زمین قرار می گیرند و دارای کاربردهایی نظیر دریافت و ارسال دیتا،تصویر و صوت و ... می باشند در این مقاله به تعداد نوع ماهواره ها و همچنین کاربرد آنها و کشورهای فرستنده آنها شرح داده می شود. فای بصورت پی دی اف دارای 86 صفحه فهرست مطالب : ندارد منبع دارد عنوان مقاله : COMMUNICATION SATELITE کلمات کلیدی لینک ماهواره ای - innmarsat - gps - مدارات سنکرون و آسنکرون - ماهواره های فعال و غیر فعال
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ....) مبانی نظری و پیشینه
- مبانی نظری مدیریت بازاریابی، تبلیغات، کاراکتر یا شخصیت تبلیغاتی مبانی نظری مدیریت بازاریابی، تبلیغا
- طراحی الگوی مدیریت بلایا برای ایران پژوهش مقطع دکتری رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی با موضوع طراحی الگوی مدیریت بلایا برای ایران
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری (فصل 2)
- تحقیق عوامل اجتماعی افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر افت تحصیلی دانش‌آموزا
- پروژه پاورپوینت افزودنیهای مخلوط ماهیچه
- مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی هدف از این پایان نامه بررسی مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی می باشد که بصورت کامل در 333 صفحه ارائه شده است دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات فرمت فایل doc حجم فایل 509 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 333 دانلود پایان نامه رشته هنر و علوم ارتباطات مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی Feminist Contents in Iranian Woman Cinema چکیده : مسأله مشاركت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشاركت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی كه تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را با كمك ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر كشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را بررسی كند. با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند، وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد. واژگان کلیدی : سینما ایران Iranian cinema جنبش زنان women’s movement تحلیل محتوا Content analysis کارگردان زن women film directors مضامین فمینیستی feminist themes مقدمه در سالهای پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در ایران مسأله مشاركت‌ زنان‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ در جوامع‌ صنعتی‌ تلقی‌ می‌شود. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ مباحث‌ مهم‌ است‌. تلاش گسترده و بی وقفه ی زنان ایرانی برای حضور و مشاركت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی كه تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. سینمای ایران که خود از عرصه های مهم وجدید در تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایران است یکی از بارزترین عرصه های ورود هم مضامین زنانه وهم کنشگران زن ایرانی است.تا آنجا که بررسی های تاریخی نشان می دهد ؛ همانگونه که با ورود بازیگر زن ایرانی به سینما سرنوشت سینما با ماجراهای جدیدی رقم خورده است ، تاثیرات متقابل این دو بر یكدیگر نیز موجب روشن شدن و ثبت حقایقی در سینمای ایران شده است . ورورد زن به عرصه سینما سرانجام حرکت و رشد ذهنی زنان را برای فیلم سازی به دنبال داشته است که با وجود دوره های مختلف ومتفاوت ؛ اگر چه خیلی طول کشیده است اما امروز آرام آرام به عنوان واقعیتی چشمگیر شکل گرفته است . از طرفی دیگر بالا رفتن سطح مشارکت اجتماعی وسیاسی زنان ایرانی و راه یابی آنان به مشاغل مختلف در جامعه؛ طرح خواستهایی برای احقاق حقوق زنان را درپی داشته که گاه رویکردی فمینیستی در برخی موارد فرهنگی همراه شده است. این رویکردی در حوزۀ سینما ودر حرفه فیلم سازی خود را بیشتر از عرصه های دیگر نشان داده است. با این ترتیب می توان گفت شکل گیری گونه های از نگرش فمینیستی میان بخشی از زنان به علت دست نیافتن به همه حقوق خود از سویی دستمایه ای برای فیلم سازان زن شده است ؛و از سویی دیگر دامن زدن به این قضیه باعث طرح پدیده ی زنان فیلم ساز فمینیست در جامعه ایران و برجسته شدن اهمیت ونقش آنان گردیده است. این پژوهش برآن است که با تکیه بر مفهوم ارتباطی سینما به عنوان یک رسانه ی مهم و سیر تحوّل نگرش های زنان به عنوان عامل مؤثر هویت یابی آنان در ایران، مضامین فمینیستی را در قالب فیلم های زنان فیلم ساز ایرانی ،بررسی كند. 1-2- تعریف مسأله با مطالعه وطبقه بندی دیدگاه های نو درباره ی نظریه هایی زن و سینما و نیز با مروری بر تاریخ سینمای ایران وچگونگی حضور زنان در آن و در آن دسته از فیلم هایی که به کارگردانی زنان فیلم ساز ایرانی تهیه شده اند، می توان رابطه ی میان اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران و نگرش فمینیستی فیلم سازان زن را در هر مقطع تاریخی از طریق نحوه حضور زن ایرانی و مضامین فمینیستی در فیلم ها پی گرفت. بر این اساس مسأله اصلی این تحقیق چگونگی بازتاب تحولات اجتماعی زنان ونگرش هایی مربوط به آن در فیلم های ساخته شده پس از انقلاب اسلامی (1388-1357)توسط زنان است.روشن است که هر فیلمی که با موضوع زن یا درباره زنان یا بوسیله زنان ساخته می‌‌شود یک فیلم فمینیستی نیست ،چنانکه در ایران فیلم‌هایی هست که اگرچه درمورد یا توسط زنان ساخته شده اند ، اما همچون فیلم‌های غیرزنانه مشمول نقدهای فیمنیستی قرار می‌گیرند که زنان را از چشم اندازی مردانه دیده اند و تصویر در آورده اند و در عین حال تفسیر کرده اند. پرسش ها و فرضیه های تحقیق بر اساس آنچه به عنوان مسأله،زمینه وچارچوب نظری تحقیق در این فصل آمد می توان مهمترین پرسش های تحقیق را در شمار مسایل ذیل دانست: 1. سینمای زنان ایرانی چه مراحلی را پشت سر گذاشته است ؟ 2. مظاهر یا نمادهای فمینیستی در فیلم های زنان ایرانی چیست؟ 3. مضامینی که زنان فیلم ساز ایرانی به آنها پرداخته اند چه ویژگیهای دارند؟ 4. آیا بین دیدگاههای زنان فیلمساز ایرانی و دیدگاه های رایج در نظریات فمینیستی تفاوتی وجود دارد ؟ 5. آیا خواسته های سیاسی واجتماعی زنان در سینمای زنان فیلمساز ایرانی مطرح شده است یا خیر؟ فهرست مطالب فصل اول: کلیات 1-1- مقدمه 1-2- تعریف مسأله 1-3- زمینه نظری 1-4- زمینه های عملی 1-5- ضرورت و اهمیت تحقیق 1-6-اهداف تحقیق 1-7- چهارچوب نظری تحقیق 1-8- پرسش ها و فرضیه های تحقیق 1-9-جامعه آماری و روش تحقیق 6 فصل دوم :مبانی نظری بخش اول :فمینیسم و تحولات مفهومی آن 2-1-1- مفهوم فمینیسم 2-1-2- سیر تحوّل فمینیسم 2-1-3- گرایش های فمینیستی در دوران معاصر 2-1-4- فمینیسم اسلامی جمع بندی و نتجه گیری بخش دوّم :جنبش زنان و فمینیسم در ایران 2-2-1- شکل گیری جنبش زنان در ایران زنان و انقلاب مشروطه زنان در دوران پهلوی اول و دوّم انقلاب اسلامی و مبارزات زنان حقوق زنان و فمینیسم در ایران بخش سوّم: سینما، ارتباطات و نظریه های فمینیستی فیلم 2-3-1- فلسفه ارتباطی سینما 2-3-2-زنانه شدن هنر 2-3-3- نظریه های فمینیستی فیلم تئوری فمینیستی فیلم فیلم و نقش های جنسیتی 2-3-4- فمینیسم و نظریه های ارتباطی نظریه کلیشه سازی نظریه بازنمایی رسانه ها و اجتماعی شدن گفتمان پدر سالاری بازنمای جنسیت فنای نمادین زنان بخش چهارم: سینمای ایران 2-4-1- شکل گیری سینما در ایران 2-4-2-تحولات سینمای ایران و حضور زن زن تماشاگر زن به مثابه بازیگر زن در سینما در دهه های چهل و پنجاه تغییرات جدید اجتماعی و سینمای متأخر ایران سینما و انقلاب اسلامی اصلاحات و کم شدن رنگ نظارت 2-4-2- سینماگری پس از انقلاب و زنان ایرانی زن و سینما از حذف تا حضور زن، جامعه و سیاست پخش پنجم: پیشنه تحقیق و چارچوب نظری تحقیق پیشنه تحقیق یکم: پژوهش های ایرانی دوّم: پژوهش های خارجی 2-5-2- چارچوب نظری/ مفهومی تحقیق 2-5-3- سؤال ها و فرضیه های اصلی تحقیق فصل سوّم : روش تحقیق و تعریف متغیرها یکم: روش تحقیق 3-1- پژوهش اسنادی 3-2 - مصاحبه 3-3- تحلیل محتوا دوّم : تعریف نظری و عملیاتی متغیرها فصل چهارم: بررسی یافته های تحقیق بخش یکم: تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینما 4-1-1- تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 4-1-2- سینمای زنان در ایران سینما و فمینیسم درایران ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران تابو، محدودیت ها و سانسور 4-1-3- نگاه زن کارگردان ایرانی به موضوعات زنان و فمینیسم بخش دوّم : تحلیل محتوای فیلم ها 4-2-1- معرفی فیلم های کارگردانان زن 4-2-2- تجزیه و تحلیل فیلم ها بخش یکم: توصیف یافته ها بخش دوّم: تحلیل یافته ها فصل پنجم : جمع بندی و نتیجه گیری 5-1- چکیده ی مباحث 5-2- پاسخ به سؤال ها و فرضیه های تحقیق 5-3- تنگناهای تحقیق و پیشنهادها فهرست مآخذ ضمیمه (دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی)
- پروژه آماده وب سایت فروشگاهی
- طراحی الگوی مدیریت بلایا برای ایران
- طراحی الگوی مدیریت بلایا برای ایران پژوهش مقطع دکتری رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
- پایان نامه بررسی رابطه هوش اجتماعی و عملکرد تجاری
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعد

پردازش در : 0.0194 ثانیه